loading...
بزرگترین سایت آموزشی کشور
admin بازدید : 425 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (0)
 
 
خواص باور نکردنی آب چغندر
محققان می‌گویند؛ این نوشیدنی معجزه‌آسا می‌تواند تا 16 درصد توان لازم برای ادامه تمرینات ورزشی را افزایش دهد و شما کمتر احساس خستگی کنید. .. 
نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که آب چغندر برای تقویت بنیه مفید است.
admin بازدید : 253 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (0)
شش دلیل برای خوردن شکلات
گاز گرفتن از یک شکلات باعث می شود شما احساس گناه کنید؟ اشتباه می کنید. شکلات سیاه، مملو از کاکائو است ، نه تنها خوشمزه است بلکه به شش دلیل برای سلامتی خیلی عالی می باشد. 
شش دلیل برای خوردن شکلات
مشرق: با آنکه بارها شنیده ایم که خوردن شکلات موجب خرابی دندان ها می شود ولی در کنار آن شکلات ها فوائدی نیز دارند.
1 . شکلات سرشار از مواد معدنی می باشد
گنجینه ای غنی از فواید است ! گاز گرفتن حتی یک تکه ی کوچک شکلات سیاه پر از مواد معدنی مانند منیزیم ، فسفر و همینطور پتاسیم ، آهن، زینک و ویتامین های دیگر از جمله گروه B می باشد. همراه با یک رژیم غذایی متنوع، شکلات یک رژیم غذایی متعادل را ترویج می دهد. در انتخاب خود توجه کنید: یک شکلات سیاه واقعی را انتخاب کنید و بیسکویئت های کاکائویی و دیگر دسرهای خیلی شیرین را فراموش کنید زیرا ارزش غذایی ندارند.
2 . شکلات واقعی ضد افسردگی است
شکلات برای روحیه خیلی خوب است و بگذارید اینطور باشد! چرا؟ اولاً به دلیل این که یک ماده ی معدنی شناخته شده به نام منیزیوم و آرامش بخش در آن وجود دارد و برای انتقال تکانه های عصبی در مغز مهم است. همچنین به دلیل آن که غنی از تئوبرومین است، که یک محرک است، اما تیرامین و فنیلتیلامین، دو ماده ی نزدیک به آمفتامین ها در مغز که به افزایش اثرات انتقال دهنده های عصبی اقدام می کنند. داشتن این خصوصیات شکلات را به یک داروی ضد افسردگی طبیعی بدل کرده است.
admin بازدید : 222 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (0)

 

رانندگی در فصل سرما و مواقع بارندگی نیازمند رعایت ضوابط خاص و در نظر گرفتن شرایط جوی و سطح معبر و نوع وسیله نقلیه است.  رانندگی در فصل سرما و مواقع بارندگی نیازمند رعایت ضوابط خاص و در نظر گرفتن شرایط جوی و سطح معبر و نوع وسیله نقلیه است.


در مواقع بارندگی و فصل سرما به موارد زیر توجه نمائید.

▪ ابتدا وسیله نقلیه خود را برای فصل سرما مجهز نمائید. باتری ، شیلنگهای رابط،، رادیاتور ،روغن ، چرخها ، چراغها ، ترمزها، سیستم فرمان، بخاری، برف پاكنها و لاستیكها را مورد بازبینی قرار دهید.
▪ لاستیكهای صاف و بیش از حد معمول مستعمل مشكلات جدی برای وسیله نقلیه فراهم می نماید.باید به خاطر داشته باشید باد لاستیكها در هوای سرد كم میشود استفاده از لاستیكهای چهار فصل در فصل سرما كارامدی ترمزها را به همراه خواهد داشت.
باید در نظر داشت در مواقع برف و یخبندان استفاده از لاستیكهای یخ شكن یا زنجیرچرخ توصیه می شود.لاستیكهای چهار فصل چسبندگی و كنترل بیشتری در فصل سرما در سطوح لغزنده برای وسیله نقلیه فراهم می آورد.
باید متذكر شد لاستیكها را به صورت تركیبی از لاستیكهای چهار فصل یا یخ شكن و یا استفاده از سایزهای مختلف و انواع و شرایط و بافتهای مختلف استفاده ننمائید.

admin بازدید : 1916 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (0)

 

همه مردم علاقمندند كه در مجالس عروسی دعوت شوند و رفتن به عروسی برای آن‌ها خوشایند است و لذت عروسی رفتن را با بردن گلی زیبا كامل می­كنند. هر عروسی دوست دارد كه جشن زیبا و پر از گل داشته باشد. گلآرایی در كنار سفره عقد و روی میز نامزدی بعنوان گل دست عروس و نیز تاج برای عروس مورد استفاده قرار میگیرد.
سنتهای كهن این مرز و بوم به مراسم ازدواج اهمیت زیادی داده. شاید بتوان گفت كه فرهنگ ایرانی بیش از فرهنگهای دیگر پیمان همبستگی برای دو نفر و تشكیل خانواده را ارج مینهد.
آراستن و پیراستن سفره عقد با چیدن اشیاء گوناگون و گلآرایی زیبا میتواند زیبایی مجلس را چند برابر كند. سلیقه شخصی در این كار خیلی موثر است. معمولاً بهتر است كه در مركز سفره عقد یك گل طبیعی را بشكل توپی یا افقی تزیین كنیم تا چشم بیننده را نوازش دهد و لطافت و آرامش بیشتری به سفره دهد.

admin بازدید : 409 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (0)

 

طرز ساخت یك دسته گل:


یك دسته گل را با رز قرمز كه نشانه دوستی و علاقه زیاد است تزئین میكنیم .برای شروع كار ابتدا برگهای كاج را در زیر كار میچینیم، سپس گل‌های رز را بر روی كاجها قرار می‌دهیم و سعی میكنیم كه غنچههای بستهتر در قسمت بالا قرار گیرند. برای چیدن ردیف بعدی كمی گردی را روی این گل‌ها قرار می­دهیم تا گل‌های طبقه بعدی ارتفاع خوبی داشته باشند و كاملاً خوابیده نباشند. و دوباره از گل‌های رز روی گردیها میچینیم. در نهایت از مقداری گردی برای قسمت پایین دسته گل استفاده میكنیم و آنرا با سیمی محكم میبندیم. گل رز را با گل مریم و گل‌های ریز استاتیس تزیین می‌كنیم و كلاً گل‌های ریز به رنگ سفید و لیمویی را می‌توان همراه رز استفاده كرد. این دسته گل را در كاغذهای كادو یا رنگی قرار داده با روبان تزیین میكنیم. بخاطر داشته باشید كه پاپیون و روبان مورد استفاده نباید تیره‌تر از رنگ گل اصلی ما باشد زیرا گل‌ها نمایی نخواهند داشت.

admin بازدید : 220 جمعه 18 اسفند 1391 نظرات (0)

 

*مواد لازم*

سینه مرغ: یک کیلو
پیاز: 2 عدد متوسط
کره: 100 گرم
تخم مرغ :3-2 عدد
زعفران ساییده: نصف قاشق چایخوری
آب لیمو: نصف استکان کوچک
پودر سوخاری: به میزان دلخواه
پیاز داغ :3 قاشق سوپخوری
زرشک :نصف فنجان
رب گوجه فرنگی: یک قاشق سوپخوری
نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

admin بازدید : 394 جمعه 18 اسفند 1391 نظرات (0)

 

*مواد لازم*

در این پست از آموزش فا میخواهم شما را با طرز تهیه ترشی گل کلم آشنا کنیم.امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد.


گل کلم  :  
۲۰۰۰ گرم
نعناع  :  
۱۰۰۰ گرم
سیر  :  
۵۰۰ گرم
سرکه  :  
۱ لیتر
نمک:قدری

 

admin بازدید : 1136 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (1)
 
 
 
 
 
نقش‌های ساده یا رنگ شده در روی سطح اینگونه شمع‌ها همیشه در محافل مورد بحث و گفتگو بوده است.
▪ مواد و لوازم مورد نیاز
یک شمع قالبی به اندازهٔ ۱۸ در ۵ سانتی‌متر، یک قالب به‌اندازه ۲۰ در ۵/۷ سانتی‌متر، خمیر بتونه، در حدود ۲۰ تکه یخ کوچک، ۲۲۵ گرم موم ترکیب شده با ۵۰ گرم استیرین، رنگ طلائی
 
۱- شمع قالبی را در قالب قرار دهید و فیتیله‌اش را از سوراخ بالا عبور دهید.
۲- فیتیله را محکم بگیرید و اطراف آن‌را با خمیر بتونه خوب مهر و موم کنید.
admin بازدید : 831 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)
 
برای ساختن تکه‌های رنگی از روش ساخت شمع‌های ساده که با غوطه‌ور کردن در موم ساخته می‌شوند استفاده کنید و این تکه‌های زمانی جالب و زیبا می‌باشند که از رنگ‌‌های مختلف و شاد استفاده نمائید..
 
- مواد و لوازم مورد نیاز:
پارافین، رنگ موم در چند رنگ، فیتیله صاف، ظرف برای ذوب کردن موم به روش بن ماری، تیغ موکت‌بری، کاسه کوچک:
۱. قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید و چند قوطی کوچک را در آن قرار داده و در هر کدام یک موم رنگی بریزید، همیشه یک یا دو رنگ روشن را همانند رنگ‌های دیگر انتخاب کنید و ذوب نمائید، به‌خاطر داشته باشید که رنگ‌های طنین‌انداز برای این روش بهتر می‌باشند بنابراین اگر لازم است مقدار کمی از رنگ‌ها را استفاده کنید.
۲. آب را حرارت دهید تا تمام موم رنگی شما ذوب شود یک تکه فیتیله کوتاه (در حدود ۱۵ سانتی‌متر) از فیتیله صاف یا یک فیتیله استفاده شده ببرید.
 
admin بازدید : 1003 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (1)

 

در این پست از آموزش فا میخواهیم شما را با شیوه ساختن شمع ژله ای با مدل جام گل آشنا کنیم.امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد.
 
مواد و لوازم مورد نیاز:

- گل سینه‌های گل در رنگ‌های مختلف
- موم ژله‌ای شمع
- کاسه کوچک
- موچین
- ظرف شیشه‌ای شفاف
- قابلمه
- دماسنج گیره‌دار
- ملاقه
- میله فلزی
- فتیله

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 95
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 128
  • باردید دیروز : 85
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 213
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 20,895
  • بازدید کلی : 365,924